Hoe CRM for Outlook SAP Business One klanten kan helpen met werken op afstand
Thuiswerken brengt uitdagingen met zich mee: dat ontdekken veel bedrijven en organisaties de laatste weken. Vooral waar ouderwets teamwork belangrijk is, merk je nu dat samenwerken en up-to-date blijven lastig kan zijn. CRM for Outlook is een add-on van Boyum IT die juist daarbij helpen kan.
Natuurlijk: in theorie is thuiswerken goed mogelijk. Maar je bijvoorbeeld te maken hebt met klanten die met meerdere personen in jouw organisatie schakelen: probeer dan maar eens up to date te blijven als het gaat om de laatste vorderingen, afspraken en salesinformatie… CRM for Outlook zorgt ervoor dat je niets hoeft te missen wat relevant is voor jouw volgende e-mail.
Wat is CRM for Outlook?
CRM for Outlook is dé brug tussen je dagelijkse mailverkeer en SAP Business One. Die koppeling kun je goed gebruiken omdat geen zin hebt om voortdurend informatie uit je inbox te kopiëren bent naar SAP Business One en vice versa. Met CRM for Outlook is alle informatie uit SAP Business One die je nodig hebt gewoon in Outlook beschikbaar.
Na elk klantcontact kun je SAP Business One gemakkelijk updaten met nieuwe informatie en en omgedraaid heb je alle informatie en laatste updates over je klanten beschikbaar als je een e-mail op gaat stellen – óók de informatie vanuit eerder contacten van je collega’s met deze klant.
Hoe werkt CRM for Outlook?
De basis van CRM for Outlook is je dagelijkse e-mailverkeer. Klik je een e-mail open, dan verschijnt alle relevante informatie uit SAP over de afzender hiervan in een tabje boven die mail.
De belangrijkste informatie zoals Bedrijf, Telefoonnummer, Locatie (Google Maps) en Laatste contact is gelijk zichtbaar. Andere belangrijke informatie zoals Sales Opportunities, Sales quotations, Sales Orders, Invoices en Service Calls zijn 1 klik verder.
Deze informatie is ook erg handig wanneer je een meeting of videocall aanmaakt waar meerdere mensen bij aanwezig moeten zijn. Al hun informatie en de voorgeschiedenis heb je direct paraat.
Je eigen data op een rijtje
Een andere functionaliteit uit CRM for Outlook die enorm handig is in deze tijd van thuiswerken is de tab ‘SAP my Data’. Deze tab gaat niet over de contactpersoon, maar over jezelf. Al jouw documenten zijn hierin direct beschikbaar. Jouw klantcontacten staan hier, jouw sales, jouw taken en jouw eigen dasbhoards. Deze functionaliteit houd je op de hoogte van wat er aan komt en helpt je tijdig actie te ondernemen wanneer er actie gewenst is.
Onmisbaar
Als je eenmaal CRM for Outlook gebruikt, zul je merken dat het een onmisbare tool wordt in je dagelijkse werkzaamheden en je persoonlijk effectiviteit enorm vergroot.
Je verliest bijvoorbeeld geen tijd meer met het werken in je Outlook én in SAP in verschillende schermen. En de kans dat je door eigen slordigheid de klantinformatie in SAP niet goed update wordt nihil omdat het geen extra taak meer is.
Zo profiteren jij en je collega’s van de meest actuele gedeelde informatie en dat komt zowel jouw eigen humeur als dat van je klanten en collega’s ten goede!