CRM

Altijd en overal inzicht in klantgegevens is cruciaal voor salesmanagers, maar ook voor supportmedewerkers en andere personen in uw bedrijf die regelmatig klantcontact hebben.

SAP Business One voorziet in een prettig en gebruiksvriendelijk CRM-systeem, waarin u alle relevante klant-data kwijt kunt. Zo kunt u klanten beter en sneller bedienen en de algehele klanttevredenheid vergroten.

Onderdelen

Functionaliteiten in de CRM module

Verkoop en kansenbeheer

Volg verkoopkansen en -activiteiten van het eerste contact tot het sluiten van de verkoop.

Klantcontacten

Bewaar alle belangrijke klantgegevens op één plaats, met dashboardoverzichten van alle relevante informatie.

Service Management

Efficiënt beheer van garantie- en servicecontracten; snel invoeren en reageren op service calls.

Intergratie met Microsoft Outlook

Beheer en onderhoud klantcontacten met volledige Microsoft Outlook-synchronisatie.

Rapportages en analyses

Maak gedetailleerde rapporten over elk aspect van het verkoopproces, inclusief verkoopvoorspellingen en het volgen van de pijplijn, met behulp van tijdbesparende rapportsjablonen.

SalesApp

Beheer uw verkoopgegevens vanuit elke plek in de wereld met de mobiele app SAP Business One Sales. Meer informatie

Wat doet SAP Business One voor u?

Een trouw klantenbestand realiseren

De module klantenrelatiebeheer (CRM) in de SAP Business One helpt u om sneller te verkopen en uw klanten beter van dienst te zijn.

Met deze module kunt u processen automatiseren en activiteiten gedurende de gehele verkoopcyclus efficiënt beheren, of het nu gaat om het eerste contact, het uitbrengen van een offerte, het sluiten van de deal of service en ondersteuning achteraf.

Geïntegreerde functionaliteiten voor marketing, sales en service geven u een 360-graden beeld van uw prospects en klanten, zodat u hun behoeften beter kunt begrijpen en vervullen.

Met de CRM-module kunt u offertes maken, orders invoeren, real-time beschikbaarheid controleren en leveringen verwerken.

Verrijk nieuwe verkoopkansen met relevante informatie, zoals leadbron, potentiële concurrentie, de omvang van de deal en de status ervan.

U kunt uw taken, contactpersonen en verkoopkansen synchroniseren tussen SAP Business One en Microsoft Outlook en daarbij direct toegang krijgen tot de klantgegevens uit uw e-mailsysteem.

Video

SAP Business One CRM

Kansen genoeg… Maar hoe kunt u als Sales Manager proactief zijn en deals sluiten wanneer het ijzer heet is? In deze video leert u hoe u klanten kunt binden en up-sell mogelijkheden ontdekt.

Hoe kunt u de waarde van offertes verhogen en inzichten verkrijgen uit de verkoopcyclus zodat u dit proces kunt optimaliseren? Leer dat allemaal en nog veel meer in deze demonstratie van de SAP Business One CRM module.

Aanvullende add-ons voor de CRM-module

Hoewel SAP Business One alle basisonderdelen die nodig zijn voor relatiebeheer al in zich heeft, zijn er nog wat aanvullende add-ons beschikbaar die een sales manager het leven makkelijker kunnen maken.
  • CRM for Outlook (Boyum IT)

    SAP Business One koppelen aan uw Outlook-accounts biedt vele voordelen. Het grootste voordeel is waarschijnlijk dat de communicatie met uw klanten en leveranciers gekoppeld wordt aan hun bestellingen en de te ontvangen leveringen.

    CRM for Outlook (Boyum IT)
  • Sana Commerce

    Sana helpt bedrijven online te groeien. Hoe? Met een toekomstbestendige e-commerce oplossing die naadloos integreert met SAP ERP, SAP B1 en Hana.

    Sana Commerce