Onze werkwijze

Het is fijn om te weten waar je aan toe bent. Onze werkwijze is dan ook helder en beproefd. We werken samen, met elkaar én met u als klant.

Voor het hele proces geldt dat we pragmatisch zijn en dat bij alle beslissingen uw bedrijf centraal staat. Een idee van hoe dat er in de praktijk uitziet? Globaal onderscheiden we vijf stappen:

  1. Kennismaking
  2. Demonstratie
  3. Proof of concept (optioneel)
  4. Implementatie
  5. Voortdurende ondersteuning door de supportdesk

Kennismaking

Een prettige samenwerking begint met vertrouwen. We leren u dus graag eerst kennen: we komen bij u langs zodat u ons kunt vertellen waar uw onderneming behoefte aan heeft. Hoe ziet uw bedrijf eruit, wat typeert de bedrijfscultuur?

Als wij na het kennismakinggesprek nog vragen hebben, of als u als klant graag nog meer wilt weten, spreken we gewoon nog een keer af.

Demonstratie bedrijfssoftware

Aan de hand van uw bedrijf en de input die we hebben gekregen, kunnen we vaak goed inschatten welk softwarepakket goed past. Tijdens een demonstratie laten we u zien welke ERP software en eventuele aanvullingen voor uw bedrijf optimaal kunnen zijn.

U krijgt een idee van de look and feel van het systeem, o.a. door middel van een case demo. Tijdens deze demonstratie kan onze consultant, die uw branche kent én het ERP systeem in de vingers heeft, al uw vragen beantwoorden.

Veel van onze klanten kunnen na stap 2 een keuze maken en gaan verder bij stap 4, maar het kan dat u graag nog een verdiepingsslag maakt.

Proof of concept

Als u positief staat tegenover wat u hebt gezien en gehoord, maar extra zekerheid prettig vindt, is de volgende stap een proof of concept. Dit is een investering die zeker de moeite waard is: u kunt zo nog meer gedegen een keuze maken. Een proof of concept bestaat uit een onderzoek waarin we een aantal onderwerpen naar keuze verder uitwerken. Onze professionals verdiepen zich in uw situatie, toetsen verschillende onderdelen en presenteren u vervolgens de resultaten.

Implementatie bedrijfssoftware

De keuze voor het ERP pakket is gemaakt! De implementatie kan beginnen: een serieuze aangelegenheid. Zorgvuldigheid en duidelijke afspraken staan centraal. Het project wordt om die reden gestructureerd uitgevoerd, met een helder plan van aanpak.

Onze ervaring heeft ons geleerd daarbij te kijken naar de omvang van het project, de betrokken medewerkers en de cultuur van uw organisatie. Een pragmatische aanpak dus, binnen duidelijke structuren. In overleg met u stellen we een planning op. Dat maakt duidelijk op welke dagen binnen de implementatie welke werkzaamheden worden uitgevoerd om de bedrijfssoftware, soms een compleet op maat gemaakt systeem, te realiseren.

Alle werkzaamheden die we voor u uitvoeren, leggen we vast in een projectverslag. U kunt daardoor precies volgen wat is uitgevoerd, welke afspraken zijn gemaakt en welke acties zijn uitgezet. In het verslag verwijzen we naar het plan van aanpak en de planning.

Bij het uitvoeren van werkzaamheden binnen de diverse stadia van het project, maken wij gebruik van diverse tools. Deze tools worden gebruikt om uw en onze organisatie inzicht te geven in de gang van zaken en over de status van de uit te voeren werkzaamheden. Naast diverse interne taken maken wij bij projectmanagement en support ook gebruik van tools om informatie met elkaar te delen.

Voortdurende ondersteuning door de supportdesk

We gaan pas weg als u er vertrouwen in heeft: uw systeem loopt en uw medewerkers weten hoe het werkt. Toch vertrekken we niet uit beeld. De eerste tijd zal iedereen moeten wennen aan werken met de software en in de praktijk loopt allicht iemand tegen een vraag aan. Daarom vindt er een duidelijke overdracht plaats naar ons deskundige supportteam. Zij staan dagelijks klaar om u live bij te staan en problemen direct samen met u op te lossen.

Mocht u nog vragen hebben over onze werkwijze, neem dan gerust contact met ons op.

Neem contact op