Nieuw: KCS Wholesale communiceert nu met je Kardex kasten
Het was al langer een wens van veel gebruikers van KCS Wholesale, die nu gerealiseerd is: sinds update 87 communiceert je ERP-systeem met je Kardex kasten. Ook Logres heeft diverse klanten die deze kasten gebruiken in hun magazijn.
Kardex kasten zijn in feite kleine geautomatiseerde magazijnen op zich. In deze kasten liggen veelal kleine producten of onderdelen opgeborgen die geautomatiseerd eruit gehaald kunnen worden of kunnen worden opgeslagen.
Sinds update 87 (1 juni 2022) is het nu mogelijk om ontvangsten, verplaatsingen en magazijnbonnen te doen met de Kardex kasten. Sinds update 90 (27 juli) is het bovendien ook mogelijk om retouren geautomatiseerd te verwerken met de Kardex kast.
Hoe werkt het?
Plaatst een klant een verkooporder dan wordt deze in KCS Wholesale verwerkt en rolt daar een magazijnbon uit.
Als er een magazijnbon aangemaakt is voor een product dat is opgeslagen in een Kadex magazijn dan wordt er een exportbestand aangemaakt voor een Kardex kast. Dit bestand wordt geïmporteerd door de Kardexkast en vervolgens behandeld als pickorder.
De Kardex kast zal nu de gevraagde items bij elkaar zoeken en aanleveren in het logistieke proces. De gereedmelding hiervan wordt weer als importbestand naar KCS Wholesale gestuurd.
Meer weten?
Maak je gebruik van Kardex kasten in je magazijn en wil je graag ook gebruik maken van deze nieuwe functionaliteiten? Neem dan contact op met je accountmanager. Hij of zij vertelt je graag meer over deze nieuwe module en kan je helpen om hiervan gebruik te gaan maken.
Lees meer in deze updates: