‘Klanten helpen met de kennis en ervaring die ik opgebouwd heb’
Voor business consultant René Verschuur is het helpen van klanten het mooiste wat er is. ‘Alles wat ik in de afgelopen 20 jaar aan kennis en ervaring opgebouwd hebt, komt in deze job tot zijn recht.’
René weet alles van KCS Wholesale ( vroeger Unit4 Wholesale en daarvoor Unit4 Multivers Groothandel of Unit4 Multivers Extended). Hij kent het pakket van binnen en van buiten. Jarenlang werkte hij zelf met het pakket in verschillende rollen bij vorige werkgevers. Begin dit jaar stapte hij over naar Logres: ‘Ik wil andere mensen met mijn kennis over dit pakket graag helpen!’
Als senior business consultant heeft René een afwisselende baan. Hij bezoekt en adviseert klanten, hij bemant en coördineert de supportdesk en hij traint klanten en nieuwe werknemers in de fijne kneepjes van het pakket en bijbehorende bedrijfsprocessen.
‘Ik heb op mijn sollicitatiegesprek direct gezegd: ik wil niet elke dag hetzelfde doen. Dat bleek bij Logres een prima optie. Ze hebben echt met mij meegedacht en een profiel gebouwd op mijn kennis en ervaring.’
Korte lijnen
Niet alleen weet René precies wat Wholesale kan en niet kan: hij kent ook het team dat bij Kerridge aan het pakket werkt goed. ‘Het is een kort lijntje. Vanuit vorige banen ken ik veel van de mensen daar en zij mij: dat schakelt wel zo prettig!’
René is enthousiast over Wholesale. ‘Dit is gewoon een ERP-pakket waar goed over nagedacht is. Het is mede gebouwd vanuit de klantwensen. Daardoor zit het boordevol slimme en handige functionaliteiten die groothandels echt geld en tijd besparen.
Het is zo compleet dat gebruikers soms de helft ervan nog niet ontdekt hebben, ook omdat de verdere ontwikkeling snel doorgaat. Ik leg ze graag uit hoe ze nog beter kunnen profiteren van de functionaliteiten die erin zitten.’
Kracht en valkuil
René: ‘Juist vanwege de vele mogelijkheden is goede consultancy belangrijk. Je kunt alles instellen naar wens, maar daar heb je bij de implementatie dan wel even goed advies bij nodig. Al die instellingen (parametersettings) zijn een kracht én een valkuil. Als je het niet handig inricht, heb je daar als klant last van.
Voor mij is het de uitdaging om een klant hierbij zo goed mogelijk te adviseren. Als ik een klant echt verder heb geholpen met een slim stukje automatisering dan ga ik aan het einde van de dag tevreden naar huis!’