Support consultant Dennis Brouwer: “De klant moet weten waar wij mee bezig zijn”
Als een klant belt of mailt met een probleem moet hij snel feedback krijgen, vindt KCS Wholesale support consultant Dennis Brouwer van Logres. ‘Als er iets spaak loopt is het wel zo prettig als je weet dat eraan gewerkt wordt en liefst ook wat we ongeveer aan het doen zijn.’
Het koste een aantal omzwervingen – letterlijk en figuurlijk – voordat Dennis zijn baan bij Logres gevonden had. Maar nu hij bij Logres zit heeft hij het gevoel op zijn plek te zitten. ‘Logres is een prettige werkgever, met hulpvaardige collega’s, een vriendelijke sfeer en veel nieuwe uitdagingen. Ik ga aan het einde van de dag meestal met een tevreden gevoel naar huis.’
Go with the flow
Dennis rolde het vak in nadat hij een wereldreis gemaakt had van een kleine anderhalf jaar.
‘Ik heb accountancy gestudeerd, maar tijdens mijn stages merkte ik dat ik de verkeerde keus gemaakt had. Ik realiseerde me dat ik niet mijn hele leven de boekhouding wil controleren. Tegelijkertijd blijft die kennis nu natuurlijk handig als ik klanten help met KCS Wholesale. Ik weet alles van de taken en uitdagingen van een financial controller en de terminologie is mij natuurlijk ook vertrouwd.’
Na een aantal jaar bij een andere werkgever gewerkt te hebben, kwam Dennis bij Logres terecht. ‘Als ik iets van mijn wereldreis geleerd heb is het wel ‘go with the flow, zien waar het schip strandt…’. Uitdagingen aangaan dus. Dat klinkt misschien een beetje raar, maar het heeft me al op veel mooie plekken gebracht. Zo heb ik bijvoorbeeld mijn vrouw ontmoet in Indonesië en sowieso veel nieuwe mensen en culturen leren kennen.
Topteam
Bij Logres kwam Dennis in een uitdagende omgeving waar hij gedwongen werd zichzelf snel te ontwikkelen en het KCS Wholesale pakket zich eigen te maken.
“Het team waarmee we werken is top! We vullen elkaar goed aan waar nodig is. We proberen gezamenlijk tot oplossingen te komen en maatwerk te leveren waar dat nodig is. Intussen weet ik van elk gebied wel wat af en waar nodig is vraag ik mijn collega’s om hulp. Samen met de developers kunnen we elke vraag aan en elke klant helpen.”
Verwachtingen overtreffen
Dennis vertelt dat het zijn passie is om klanten net even verder te helpen dan ze hoopten of verwachtten.
‘Als ik alleen het probleem oplos waarmee ze komen, dan is dat voor mij niet genoeg. Ik zit er proactief in en probeer klanten tijdens het gesprek direct ook te wijzen op mogelijkheden in het systeem die ze tot nu toe onbenut lieten. Er zijn zoveel kleine verbeteringen die het leven van een gebruiker een stuk makkelijker en aangenamer maken! Veel van die aanpassingen zijn snel realiseerbaar. Dat weten klanten vaak niet.
Hoe mooi is het als een klant na het contact met mij verder is gekomen dan waar hij stond voordat hij belde…?’