‘Doordat ik zelf op die werkvloer heb gestaan, begrijp ik goed wat klanten willen.’
Sven de Keiser is nieuw bij Logres. Sinds 1 februari is hij aan de slag als SAP Business One consultant. Hij geniet met volle teugen van het werk: ‘Logres is een warm bad’.
Voordat hij aan de slag ging bij Logres heeft Sven ruim een halfjaar fulltime geklust aan de jaren ’70-woning die hij vorig jaar met zijn vriendin gekocht heeft. ‘Ik maakte meer dan 50 uur in de week. Heerlijk om elke dag praktisch met je handen bezig te zijn, maar ook wel weer super dat het project nu ten einde is en ik een nieuwe uitdaging op kan pakken.’
Houtje-touwtje
Sven komt uit de logistiek en werkte voor zijn grote verbouwingsproject 9 jaar bij een wereldwijde leverancier van telecommunicatie-oplossingen. Daar was hij verantwoordelijk voor alles wat binnenkwam en in het warehouse gebeurde. Een flinke organisatie waarvoor Sven allerlei softwareprogramma’s gebruikte die soms houtje-touwtje aan elkaar geknoopt waren.
“Sommige grote erp-systemen en softwarepakketten zijn zo log! Wil je bepaalde data combineren dan is zo’n koppeling super ingewikkeld, niet alleen technisch, maar ook qua gebruikersgemak. Wat een verschil met SAP Business One!”
Volgens Sven worden in de logistieke wereld nog veel verouderde systemen gebruikt en is lang niet zoveel gedigitaliseerd als je misschien wil zou denken. “Probeer als bedrijf maar eens een pakje te tracken die je via DHL of PostNL versturen wilt, dan begrijp je wat ik bedoel. Heel veel software die nu gebruikt wordt is erg beperkt. Er is nog veel efficiëntie te behalen in deze branche.”
Aan de kant van de klant
Sven heeft het goed naar zijn zin bij Logres. “De collega’s zijn allemaal bijzonder open en vriendelijk. Ze helpen me goed op weg en zijn nooit te beroerd om dingen uit te leggen. Het is leuk om bij klanten aan te schuiven en hen te adviseren over de beste oplossing voor hun bedrijf. Juist omdat ik aan hun kant heb gestaan, als superuser, snap ik goed wat ze willen en nodig hebben.”
Klanten hebben aan hem een goede als ze eerlijk advies willen, zegt Sven. “Ik geef graag – bescheiden maar duidelijk – mijn mening en ik ben niet bang om het aan te geven als ik denk dat dingen beter of anders kunnen. Het gaat erom dat de klant geholpen wordt. Als ik hem kan helpen efficiënter kan werken en geld besparen is ben ik mijn uurtarief waard geweest.