‘Vragen waarop geen standaard-antwoord bestaat, dat zijn de mooiste uitdagingen!’
Een support consultant is altijd hulpvaardig. Dat is de aard van het beestje, volgens Jelmar Centen van Logres. Maar het mooist is het als het antwoord op een vraag niet 1-2-3 voor handen is. ‘Zelf iets moeten uitzoeken en dan werkend opleveren aan de klant: dat is het mooist!’
Jelmar werkt inmiddels enkele maanden bij Logres, naar grote tevredenheid. ‘Ik ben opgeleid als systeembeheerder. Eerder werkte ik al als softwareconsultant, maar toen voor een pakket dat veel meer beperkt was tot een specifieke functie.
Het leuke van KCS Wholesale is nu juist dat dit pakket zo breed en veelomvattend is. Het is een heel volwassen pakket, waarin jarenlang tijd is gestopt. Je komt niet zo vaak iets tegen waar nog nooit over na is gedacht.’, vertelt Jelmar.
Van alle markten thuis
Als support consultant moet Jelmar dan ook van alle markten thuis zijn. ‘
Samen met mijn collega’s help ik klanten met allerlei vragen. Onze werkdagen lopen niet allemaal gelijk en juist in de vakanties moeten we lopende issues van elkaar over kunnen nemen, liefst zonder dat de klant dat merkt. We moeten dus allemaal een brede kennis hebben van alle onderdelen van het pakket.’
Jelmar heeft behalve kennis van KCS Wholesale ook wat kennis van de code erachter. ‘In mijn vrije tijd programmeer ik wel eens wat. Ik heb in de afgelopen jaren zo ook wat kennis opgebouwd van coderen en development. Daarnaast hou ik van wandelen, kickboxen en 3D-vormgeving. Ik ben dus ook privé van alle markten thuis…’
Balans
Werken bij Logres bevalt Jelmar goed. ‘Ik heb leuke collega’s en afwisselend werk. Wat ik fijn vind is dat de lijnen kort zijn en dat je veel vertrouwen krijgt. Al bij het sollicitatiegesprek merkte ik dat er met me meegedacht werd. Het ging niet alleen ging om wat ik bij kon dragen aan de organisatie, maar er was ook interesse was voor mij als persoon. Die balans zit ook in het bedrijf: dat voelt goed.’